الخميس 23 يناير 2020 الموافق 28 جمادى الأولى 1441

رامي صبري: «الناس بتبان في وقت الشدة» أغنية لموقف حدث معي

الجمعة 04/مايو/2018 - 01:48 م
الهلال اليوم
عمرو عاطف
طباعة

كشف رامي صبري عبر حسابه بموقع الصور الشهير "إنستجرام" عن بعض الأشخاص المقربين منه مؤكدًا أنهم لا يتمنون الخير له.


وأوضح صبري أسباب طرحه أغنية "الناس بتبان في وقت الشدة" أنها ليست أغنية فحسب لكنه موقف حدث معه وجعله يرى أشخاص كثر على حقيقتهم.

 

وتابع صبري: "الموقف ده خلاني شفت ناس مش كتير الحقيقة بطريقة مختلفة خلاني شفت أن كل حد بتعرفه في الحياة هو اللي بيختار أنه يعيش معاك أو علاقته بيك تبقى قد إيه بتصرفاته معاك، يعني هو اللي بيخليك تطول علاقتك بيه أو تصغرها".

 

وواصل: "وفِي وقت لما يحصلك مشكلة في حياتك هو بيعتقد إنك مش هتخرج من مشكلتك وخلاص كده أنت مش هترجع تاني هنا بقى بتبان كل حاجة.. بيبان الصاحب اللي مش بيشوف أنك مش هترجع تاني وبتبان الناس كلها على حقيقتها وبتشوف كل الناس بجد ساعتها المشكلة اللي يتبقى فيها بتهون عشان بتحس أن ربنا وراك حاجات عمرك ما كنت هتشوفها إلا لو كانت حصلتلك أزمة في حياتك بجميع أنواعها بقى".

 

واختتم: "عشان كده لازم نقول الحمد لله على اللي ربنا كتبهولنا ومنعترضتش على أي حاجة بتحصلنا، وفالآخر بقول فالأغنية (أنا اللي حصلي علمني مابصش على اللي راح مني وعزة نفسي قوتني مكسرتنيش أنا أبقي على اللي يستاهل مش اللي يبعني بالساهل بشوفهم عادي وأتجاهل ما يلزمونيش وأنا بمسح من حياتي اللي ما بين البنيين وبشيل من ذكرياتي الناس الكدابين".

الكلمات المفتاحية