الثلاثاء 26 يناير 2021 الموافق 13 جمادى الثانية 1442
رئيس مجلس الإدارة
أحمد عمر
رئيس التحرير
خالد ناجح

رواد السوشيال ميديا يتحدون جمال عيد أن يكشف عن مصدر دخله المشبوه

الجمعة 27/نوفمبر/2020 - 06:01 م
الهلال اليوم
الهلال اليوم
طباعة

وجه رواد السوشيال ميديا نداءً بجمع تبرعات لجمال عيد المتحالف مع جماعة الخونة الإرهابية لعله يهتدى ويبتعد عن الطريق الذي يمشي فيه، وهو الاسترزاق من الجماعة، وفي الوقت نفسه تساءلوا: هل لو استطعنا أن نجمع له مالا شريفا  "هايبطل ولولة ونواح على الفيس بوك وتويتر.. ويحاول يشتغل في عمل شريف"؟.

 

جاء ذلك في بيان بثه رواد السوشيال ميديا قالوا فيه "يا جماعة عاوزين نعمل حملة جمع تبرعات مالية للمدعو جمال عيد بدلا من شغله في مهنة المرتزق إللى مش عارف يلاقي غيرها دی".

 وأضافوا: "نظن أن أحنا لو عملنا کده فأنه هايبطل ولولة ونواح على الفيس بوك وتويتر.. ويمكن الكلام ده يخليه يحاول يشتغل في عمل شريف علشان يقدر في يوم من الأيام يقول لأحفاده أنه عمل حاجه شريفة بدل من مهنة المرتزق والبطالة المقنعة اللي هو عايش فيها دی.

 

وتابعوا "أنت متخيل يا جمال يا عيد أحفادك ها يقولو عليك أيه لما يتعايروا بذكراك الكريهة من زملائهم وأقرانهم سواء في الدراسة أو العمل .. برضه تخيل لما يتمنوا أن ذكراك تتمحى من التاريخ علشان التريقة ونظرات الاستحقار إلى هايشفوها لما يتعرف صلتهم بيك .

نفسنا يبقى عندك الشجاعة الأدبية ولو لمرة وحدة في حياتك التافهة عديمة المعنى تطلع وتصارحنا بمصادر دخلك أيه .. لكن طبعا إحنا متأكدين أنك مستحيل تعمل كده علشان الفضيحة ها تبقى على عينك يا تاجر".